Hoe monteer je een steiger in een LNG-drager? - Projectvorbeeld [Deel 2]

Hoe los je de complexe uitdagingen op bij het monteren van een werkplatform in een LNG-tank?

 

In ons vorige bericht lieten we je kennismaken met de uitdagingen waarmee het team van Scafom-rux' klant GABADI S.L. werd geconfronteerd toen het de opdracht kreeg om het volledige membraan van een 215 meter lange LNG-tanker te vervangen. Hiervoor moest een werkplatform van 800 ton RINGSCAFF-steigermateriaal in de tank worden opgebouwd. Lees hier hoe de steigerbouwers omgingen met de moeilijke materiaaltoevoer, de achthoekige vorm van de tank en het gevoelige membraanmateriaal.

Minutenplanning en voorbereiding waren de sleutel tot succes

 

De in totaal 50 teamleden bouwden binnen twee weken het werkplatform op dat de hele tank omvatte, waarbij alleen al 20 mensen verantwoordelijk waren voor de materiaaltoevoer. Dit moest bijzonder zorgvuldig worden gepland en voorbereid, omdat het alleen kon worden gedaan via een ronde opening in het plafond van de tank. Vanwege dit moeilijke transport van het steigermateriaal naar de binnenkant van de tank, werd het door de fabrikant in verschillende leveringen geleverd, aangepast aan de volgorde van de steigeropbouw. Met behulp van een kraan werd het steigermateriaal dus stap voor stap naar de binnenkant van de tank getransporteerd en daar geïnstalleerd.

Na het monteren van het werkplatform van RINGSCAFF-steigermateriaal konden de oude membraanlagen worden verwijderd, versnipperd en met een kraan uit de tank worden gehesen. Daarna werd eerst het buitenmembraan vervangen, vervolgens werden de isolatieplaten van multiplex erop geschroefd en ten slotte werden de Invar-panelen van het binnen membraan bevestigd en nauwkeurig gelast met automatische lasapparatuur.




 

Gehuurde speciale onderdelen waren de kosteneffectieve oplossing voor de vorm van de tank

Voor deze werkstappen moest het werkplatform bijzonder dicht bij de wanden van de tank komen. Aangezien de membraantank een typische achthoekige vorm heeft, zouden conventionele steigers niet dicht genoeg bij de wand komen zonder hun stabiliteit te verliezen.

Zo dicht mogelijk bij de wanden van de tank kon alleen worden bereikt door het werkoppervlak uit te breiden met uitschijfbare consoles. Om ervoor te zorgen dat het werk met zo min mogelijk belemmeringen kon worden uitgevoerd, gebruikte GABADI méér dan 1500 uitschijfbare consoles zonder pen. Het pluspunt: deze speciale onderdelen werden door Scafom-rux ook als gehuurd materiaal aangeboden.

 

 

Tijd en kostenbesparing dankzij goedgeorganiseerd sorteren en laden van het steigermateriaal voor het retourtransport

De membraanvernieuwing werd binnen 6 maanden met succes afgerond, waarbij in totaal 120 mensen betrokken waren bij dit complexe project. Binnen 10 dagen werd het RINGSCAFF-werkplatform gedemonteerd, waarbij veel tijd werd bespaard doordat een medewerker van Scafom-rux het GABADI-team begeleidde bij het efficiënt sorteren en laden van het materiaal voor het retourtransport. Na de demontage van het werkplatform kon de buitenste invar-membraanlaag ook worden aangebracht op de bodem en de onderste zijwand van de tank, die eerder waren weggelaten om te voorkomen dat het materiaal zou worden beschadigd door de lading en de steiger

Heb je vragen over het project of de gebruikte producten? Neem gerust contact met ons op via onderstaande contactgegevens of bekijk onze projectvideo:

 

Contact Details

GABADI, S.L.
Polígono Industrial Río do Pozo
Avd. Xesús Fernández Pita, 53 – 15578 Narón – A Coruña
Tel. [+34] 981 39 73 01
Fax: [+34] 981 39 72 95
Mail: gabadi@gabadi.com
www.gabadi.net

Scafom-rux España
Avda pirineos nº7, oficina 1-10
28703 San sebastián de los reyes
Madrid - España
Tel.:  +34 916 520 988
Mail: spain@scafom-rux.com
www.scafom-rux.es

 

Ga terug

Reacties

Reactie toevoegen

Wat is de som van 1 en 9?

Neem contact op

Stronger. Together.

Het Scafom-rux-team is er om u te ondersteunen bij al uw vragen. Neem contact met ons op door op de onderstaande knop te klikken.