Vacature Allround Technisch Applicatiebeheerder

Functiebeschrijving

De afdeling Business Information Services (BIS) speelt een belangrijke rol in het faciliteren van de belangrijkste businessprocessen in de groep, in het bijzonder voor de coördinatie en afstemming tussen de productie en verhuur/verkoop van onze producten.

Als allround technisch applicatiebeheerder ben je binnen dit team verantwoordelijk voor het dagelijkse onderhoud aan applicaties, doorvoeren van configuratiewijzigingen, testen van nieuwe functionaliteiten en het eerste aanspreekpunt voor onze gebruikers voor zowel applicatie- als werkplek gerelateerde zaken.

De organisatie is gestart aan een nieuwe ontwikkelingsfase die zich vooral richt op het efficiënter inzetten van de aanwezige middelen. Jij bent hierin een belangrijke schakel bij het doorvoeren van alle veranderingen in onze applicaties die voortkomen uit alle lopende en toekomstige initiatieven rondom digitalisering, geautomatiseerd plannen, procesoptimalisaties en niet te vergeten de ondersteuning en opleiding van onze key-users.

Verder ga je je richten op de definitie en ontwikkeling van rapportages op de verschillende applicaties.

De belangrijkste bedrijfsapplicaties waar je mee te maken krijgt zijn:

  • Exact Globe & Synergy – financieel, commercieel en logistiek
  • Quantify – verhuur
  • Siemens Preactor / OPS Center – fabrieksplanning
  • Microsoft SQL Reporting Services
  • Microsoft 365

Jouw profiel

  • HBO werk- en denkniveau (studierichting Bedrijfskunde, Informatiemanagement of vergelijkbaar)
  • 5 tot 10 jaar werkervaring binnen de automatisering waarvan minimaal 3 jaar in een ERP-beheer functie
  • Je legt de lat voor jezelf hoog, maar bent je bewust dat niet iedereen in jouw snelheid hetzelfde niveau nastreeft
  • Je snapt het belang van goede, structurele communicatie en creëert draagvlak bij het implementeren van functionaliteiten of het aanpassen van werkprocessen
  • Je hebt oog voor processen en verbetermogelijkheden
  • Je bent zelfstandig, analytisch, leergierig en gestructureerd

Bij voorkeur is je rugzak gevuld met kennis uit de volgende gebieden:

  • Six Sigma Lean
  • Frameworks zoals ITIL, ASL en/of BiSL
  • Reporting vanuit relationele databases
  • Werking van een financiële boekhouding
  • Gebruik van Office/Microsoft 365
  • Goede beheersing van de Engelse taal (Duits is een pré)

Organisatie

Scafom-rux is wereldwijd actief in het ontwerpen, produceren, verkopen en verhuren van steiger-, bekistings- en ondersteuningssystemen. Het bedrijf - opgericht in 1978 - is inmiddels uitgegroeid tot een wereldspeler van formaat met een vijftal eigen fabrieken in Europa (3) en China (2) en verhuur-/ verkoop organisaties in 15 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en China. Klanten zijn voornamelijk te vinden in de sectoren industrie en constructie/bouw.

Onze fabrieken staan garant voor een continu hoog kwaliteitsniveau van onze producten en worden ondersteund door de eigen Engineering afdeling die dagelijks werkt aan verbetering van bestaande en ontwikkeling van nieuwe systemen.

Om succesvol op de internationale markten te opereren, zijn onze 1.100 medewerkers van essentieel belang.

Wij bieden

Een uitdagende werkomgeving in een platte organisatie met voldoende ruimte voor het verbreden van je focus.

Interesse

Als je vragen hebt over deze vacature kun je contact opnemen met Anke van Stiphout-Brinkmann (HR) of Paul van Driel (BIS) via +31 495 497 204 of een email naar hr@scafom-rux.com.

Je kunt natuurlijk ook direct solliciteren. We zien dan je motivatiebrief en cv graag in onze mailbox verschijnen.

17 december 2020